Hoi, leuk dat je langskomt op mijn blog. Ik ben een 50+ en luister al die tijd al naar de naam Sylvia. Verder bestaat mijn gezin uit Hans, Yoëll . Onze hond Kaya is inmiddels overleden. Ik ben al jaren creatief bezig. Verder ben ik ook gek op koken en bakken.
Hi, thanks for stopping by. I am 40+ and as long as I have been on this world I listen to the name Sylvia. My familie consist of Hans, Yoëll. Our dog Kaya has died in the meantime. I have been creative for many years. Besides crafting I love to cook and bake.

vrijdag 7 februari 2014

Just for Fun 8 een creatie bestaande uit 1 kleur

Eerst nog even over mijn blog, deze ziet er op het moment niet uit maar ben druk bezig met een nieuwe achtergrond. Ik wil hem dus helemaal zelf maken maar aangezien ik niet zo erg thuis ben in de computerwereld, zoals photoshop en HTML codes, kost dat hééééél veel tijd.
First about my blog, background, which is looking terrible at the moment but I am busy to create one myself. Because I am not a computerfreak, especially not with photoshop and HTML codes, it takes a lot of time.

Over mijn kaart. Ik heb als kleur wit gekozen. Moet zeggen dat dit niet één van de makkelijkste kleuren is om een kaart mee te maken maar uiteindelijk is het aardig gelukt.
I have chosen the color white for my card, I have to say that it is not the easiest color to make a card with but I am glad with the result.
 Ik heb op de basis kaart een Cover a Card met Versamark gestempeld en daarna met White Pearl embossing poeder geëmbost. Het ronde frame heb ik gemaakt met de spellbinders dies, ingesmeerd met lijm en toen bedekt met clear rock Candy glitter. Dit heb ik ook gedaan met de kleine vlinders. Het hart heb ik beplakt met een stukje kant en bijgeknipt. Dan de bloemen, deze heb ik gemaakt van 3 soorten stof. Uitgestanst met de die van Tim Holtz. Van elke stof 2x de bloem gestanst zodat je in totaal 6 bloemetjes hebt, op elkaar gelegd en met een knoop in het midden vastgemaakt. Daarna voorzichtig de hete fohn erop zodat de blaadjes krimpen/smelten, wel oppassen dat het niet verband. Het geeft wel een leuk Shabby effect. Toen ik een tijdje geleden bezig was met mijn kleine mix media creatie kwam ik toevallig op dit idee. Ik moest namelijk de kern van een organzabloem met embossing poeder bewerken en toen begon de bloem vanwege de hitte te krimpen/smelten en het effect vond ik wel erg leuk.
On the base card I stamped with Versamark the Cover A Card stamp en than heat embossed it with White Pearl. I made the round frame with the Spellbinders dies and then covered it with glue and sprinkled clear rock Candy glitter over it for a nice white shimmery effect. I also did that with the little butterflies. I glued pieces of lace on the heart in the middle and cut it with a scissor around the edges. For the flowers I used three different kind of fabric, from each of them I cut two flowers with the die of Tim Holtz. Then I laid them on top of each other and put a button in the middle and then stitched it. After that I took my heatgun and carefully heated the flower so that it start to shrink/melt. Be careful with that otherwise your flower will burn. I think it gives a kind of a shabby effect. When I was making my little mix media creation, a while ago, I came up with this idea because I wanted to melt embossing powder in the center of an organza flower and it started to shrink/melt and I loved the effect of that.
ANNEMIEKE
YVONNE
Danielle is oa heel druk met haar fotografie cursus dus voorlopig zal zij niet meedoen met onze komende challenges.
Danielle is very busy with her photography course so she will not joining us for our upcoming challenges.

Stamps:
Impression Obsession
C-A-C French Text
Ink:
Versamark

Embossingpowder
WOW
White Pearl
Dies:
Joy
6002/0147

Spellbinders
Circles

Magnolia
Bon Voyage foliage, Heart Swirl, Tree

Tim Holtz
Tattered Flowers
Paper:
Stampin Up
Whisper White
Other Materials:

Sizzix Embossingfolder dots, Punch Pine, white lace, white tule, white organza, white lace fabric, dry glitter clear rock candy, white buttons
Tools:

Heatgun, Vagabond
 photo handtekening_zpsca092145.jpg





8 opmerkingen:

  1. Prachtig en zo ontzettend sfeervol en dat allemaal met één kleur!
    Het is je super gelukt.
    XXX Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is nog niet zo makkelijk hè Sylvia met één kleur een kaart maken, maar je hebt het prachtig gedaan hoor!!! Super mooie bloemen en je missie is geslaagd!!!!
    fijn weekend en lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Totally beautiful Sylvia. Love all the gorgeous details, and all this white makes it even more stunning. Absolutely beautiful ! Have a nice weekend. Hugs.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schitterende kaart Sylvia, mag je misschien niet de gemakkelijkste kleur vinden maar is je super gelukt.
    Ik ben heel benieuwd naar je nieuwe achtergrond hoor.

    groetjes Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, wat is dit mooi zeg, zo moeilijk om in een kleur te werken maar het is je perfect gelukt. De bloemen en het hart zijn heel erg mooi, romantisch, ik hou ervan.
    Succes met je blog, daar gaat inderdaad gruwelijk veel tijd in zitten maar zo leuk als het lukt.
    liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Silvia - your creation is so gorgeous. Beautifully done Sugar - Bravo!!
    sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Syl, heel erg mooi geworden!
    De bloemen vind ik super!
    Groetjes,
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een charmante kaart Sylvia, zo mooi dit wit op wit

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...